Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeNie wdając się w polemikę czy autorka pisze reklamówkę, czy naprawdę oceniała sprzęt można stwierdzić że wtrysk to raczej zalety. Wszyscy zawodnicy wyczynowi czekają na wtrysk w 2-t bo: - więcej mocy i momentu obrotowego !!! - większa gardziel przepustnicy i lepsze rozpylenie paliwa (gaznik to albo mała gardziel i jedzie z dołu- ale mocy z góry mniej albo duza gardziel i moc ale dziura w gazie w dolnym zakresie ...) - mniej pali - nie traci się czasu na tankowanie na zawodach (ale to nie będzie tak, jak autorka pisze, tylko ok 20% mniej - w skuterach śnieżnych 2-t rewolucja wtrysku już była i można wyciągnąć wnioski z tego segmentu) - możliwości przełączania map, charakterystyk ( pewnie tak jak w 4-t będą programy np Akrapovica, itp) - stosowanie kontroli trakcji na śliskich kamienistych podjazdach ( elektroniką łatwo sterować) - nie zapycha się wydech nagarami -spiekami ze spalanego oleju w mieszankach, świeca też - nie trzeba mieszać oleju z benzyną, a proporcja 1:100 (bo tak mniej więcej będzie wychodzić) daje możliwość mniejszych wydatków na olej, nie mówiąc ze jak zabraknie benzyny to wystarczy podjechać na stację i nie wozić bańki z olejem, miarki, itp - nie kapie, nie leje się po przewróceniu, pali na strzał zawsze - nawet po rolce, brak ssania - jako wzbogacenia mieszanki - pewnie będzie jakieś podniesienie obrotów-bypass, ale to nie ssanie. Wady: - komplikacja budowy (pompa, dodatkowe filtry - oleju i paliwa, skomplikowana elektronika, wtryskiwacze, komputer, kable, wtyczki, czujniki, mocniejszy generator pradu ) - większa podatność na awarie i uszkodzenia - większa cena motocykla - większa waga (+ ok. 2 - 3 kg) -bo osprzęt waży - serwisowanie - już tylko komputer serwisowy i specjalistyczne części ( tak jak 4-suw) ... śrubokręt to za mało Więc do zawodów jak ktoś walczy o ułamki sekund i zawsze jedzie nowym sprzętem to wtrysk jest wielką zaletą ( krokiem milowym w tuningu) , ale w innym wypadku -podróże, zwiedzanie lasu -to wada. Tylko kto kupuje nowy 2-t KTM do wycieczek turystycznych, to sprzęt zawodniczy. -
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza